Tuesday, July 21, 2009

HUMMER The KNIGHT XV 2009


Syarikat permotoran dari Kanada,Conquest Vehicles akhirnya mendedahkan rekaan terbaru HUMMER versi 2009. Kali ini ia hadir dengan rekaan yang bertambah mengancam dan kemasan dalaman yang bertambah mewah. Tambahan pula jentera gergasi ini dipacu dengan teknologi biofuel iaitu bahan bakarnya adalah ETANOL,E-85.




Harga bagi HUMMER versi adalah USD310k,wow...murah jugak rasanya, HUMMER H3 tupun baru jer USD52,990 - USD60,990. Hanya 100 unit terhad sahaja akan dihasilkan.Siapa cepat dia dapat. Apa tidaknya, jangkamasa nak siapkan sebiji HUMMER ini mengambil masa selama 63 hari jika bekerja 24jam sehari, yang penting ia adalah CUSTOM MADE!!!.



Panjang kereta nipun dah lebih dari 6 meter dan berat 5 setengah tan. Ya...berat dan padat. Mana tak beratnya, seluruh badan besi padu anti ballistik, fibreglss ballistik, cermin kalis peluru 6cm tebal. Semua ni boleh tahan dari serangan dari senapang jenis Kalashnikovs, Dragunovs dan Kasporovs.


---- Spesifikasi ----

Enjin 6.8 liter V10 –

Torque 498

HP 400 hp HP/Weight –

HP/Liter 58.8 hp per liter 1/4 mile –

Dalaman



Wilton Wool luxury carpeting;
Andrew Muirhead leather;
6-way electric leather boardroom-style seating;
Tandem sunroof glass with privacy shades;
Personal side-mounted lap top stations;
LED cabin lighting;
Alpine AM, FM, CD, DVD navigation and Bluetooth equipment;
TV Monitors; Night vision and rear op camera system and Playstation 3 (PS3).



Luas kabin dalaman die boleh memuatkan seramai 6 orang pemain profesional basketball tuh, ko rang bayangkanlah betapa besar dan tingginya sorang pemain basketball. Ni boleh masuk 6 orang.Woowww.....!!!!!


Gambar kat bawah ni korang boleh bandingkan HUMMER yang lama dengan HUMMER GERGASI nih, pastu compare la dengan kereta kita....hahaha!!!.





No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda Disini