Thursday, July 23, 2009

Sejauh Manakah Relevannya ASM 2009 kepada BUMIPUTERA?

Image Hosted by ImageShack.us


ASM, Amanah Saham Malaysia, satu lagi skim perlaburan yang diperkenalkan oleh PNB untuk membantu rakyat negara ini untuk melabur secara selamat. Kerajaan baru-baru ini telah menambah 3.3 Billion Ringgit unit tambahan untuk tahun 2009 ini. Namun sejauh manakah keberkesanan ataupun sambutan dari rakyat Malaysia dari segenap kaum?.



Mari kita semak-semak, akhbar utusan baru baru ini mendedahkan bahawa kuota untuk bumiputera sebanyak 1.66 Billion lagi masih belum terjual. Sedangkan kuota unit untuk kaum CINA sudah habis dijual. Berdasarkan sambutan ini anda sudah tentu dapat mengagak apa yang berlaku.(petikan akhbar UTUSAN)

Apa yang menjadi persoalan sekarang ini kepada saya adalah kesedaran orang melayu sendiri terhadap peluang yang disedikan oleh kerajaan ini untuk membolehkan kita sebagai bumiputera untuk melabur secara selamat dan menguntungkan, walaupun ia mengambil masa yang agak lama.

Adakah orang Melayu tidak mengetahui akan perlaburan ini diwujudkan?

Adakah orang Melayu tidak mendapat info yang mencukupi tentang syarat2 dan bagaimana untuk menyertainya?

Adakah kerana sikap orang Melayu yang menyukai perlaburan yang memperoleh untung yang cepat dan besar?

Adakah orang Melayu telah ada pilihan lain untuk perlaburan?

Itulah yang menjadi persoalan kepada kita kini. Jika anda ada pendapat, sila kongsikan pendapat anda bersama saya disini supaya kita dapat berbincang dan berkongsi idea.

Dapatkan Maklumat lanjut tentang ASM DISINI






No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen Anda Disini